torsdag 20 maj 2010

6 kg

Började halv nio idag. Det är riktigt lugnt här och det känns lite jobbigt att tänka på att folk ligger vid Fäboda och lapar sol nu... Själv har jag 8 dagar kvar att jobba innan jag blir ledig i två dagar.

Petter kom hit cyklande innan sin lunch och räknade lite matte med mig, jag fick mycket nytt att tänka på och det kommer nog krävas en hel del upprepningar för att det riktigt ska fastna.

Kände även att blodsockret började sjunka och mina tankar föras iväg mot godislådorna under disken. Snabbt svepte jag ihop två omeletter på äggvita och gjorde en sallad och nu känner jag mig stabil igen. Har kämpat hela vintern och hösten för att gå ner de 6 kilo(!!!) jag gick upp under förra sommaren på golfbanan. Skulle nog inte gått heller om jag inte varit i en liten svacka efter att jag flyttat hem igen, jag har ingen karaktär alls vad beträffar främst godis, och jag älskar ju mat. Så detta år har jag bestämt mig för att äta en morot, en tomat, gurka eller sallad varje gång jag känner sötsuget krypa sig på... Och SEN, ifall jag känner att jag förtjänar det, då tar jag mig en rejäl glass som belöning, inget småätande mer iallafall.

Ikväll slutar jag 17-18 -tiden och sen blir det sista dagen på 6veckorskursen jag gått.
I morgon åker jag till Vasa på halkbanekörning. Ja, för er som undrar var det det som fattades för att jag skulle ha fått köra upp på Fredag, osis, pappa hade missat sig och trott att halkbanan kunde köras efter uppkörningen. Efter det kommer far och hämtar mig från Vasa, snäll som han är, för att jag ska hinna till jobbet till kl 14 innan Uffe åker ner till Södra Finland. Sen väntar en tung helg som jag helst inte vill tänka på. Fina Emmavännen ringde mig och det blir eventuellt en biofilm i morgon kväll efter jobbet.
Ni som vet, vilken film är mest värd att se av dessa tre: Robin Hood, Iron Man 2, Prince of Persia. Alla har ju übersnygga killar i sig men för min del lutar det iallafall mest mot Robin Hood.Fet

1 kommentar:

cindy sa...

Prince of Persia skulle jag säga. Har inte sett Robin Hood, men har hört att den är jättebra också. Iron Man så var sådär, ettan var mycket bättre enligt mig... Om du inte har sett Clash of the Titans och du gillar "fantasy" så är den också verkligen sevärd, jag är ingen speciellt stor fantasy-fantast, men tyckte ändå den var jättebra!