torsdag 27 maj 2010

Always look on the bright side of life

Hello folks!
Skrev körkortsteori idag igen, klarade den, igen.
Var tvungen att skriva om den eftersom jag inte körde upp inom 6 månader efter att teorin godkändes. Men vad gör nu det? Lite extra övning fick jag ju, och inte skulle jag ändå kunnat köra eller knappt köra upp under det smällkalla vinterhalvåret.
Igår på golfrundan kom jag och en trevlig Orvasbo in på just det att man ska alltid se det positiva i allt. Och att hjärnan inte registrerar ordet "inte" och därför slår jag alltid i vattenhindret eller enrisbusken när jag tänker "inte i bunkern, inte i busken". Det blir liksom omvänd effekt eftersom hjärnan bara uppfattar "i bunkern, i busken".

Något jag dock hittills inte kan se det positiva i är att bilskolestrejken börjar 1.6. Vilket innebär att jag inte får köra upp ännu. Inte förrän första Augusti om det går riktigt illa. Men vi kan ju alltid hoppas på det bästa... Skulle inte orka cykla hit på regniga blåsiga dagar, från mitt nya hem blir det dryga 8 kilometer...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Smart Orvasbo! Hoppas att du kan köra upp så tidigt som möjligt!

Saray sa...

Jaa-a, Orvasbor har en tendens att vara riktigt smarta. :) Det hoppas jag också.. :)