tisdag 12 april 2011

Battle

Chelsea-ManU match på kommande och nybakade chocolate chip cookies ligger under duken. Kan det bli mycket bättre? Nu väntas även trevligt sällskap och sen är kvällen "på stickon".

Idag har jag egentligen bara ränt omkring på stan, avlöst jobbkompis-Helena för lunchpaus, träffat Seven Roses nya arbetare, som för övrigt verkade supertrevlig! Sen har jag sprungit via skolan, lekt lite med kolpennor, ritat en nyckelpiga och en kattunge med överdimensionerat huvud. Bakat kex och nu är det alltså dags för match.

Återkommer då jag har något vettigt att skriva.

Eller jo, förresten, idag såg jag faktiskt två gatumusikanter gräla med varandra, eller gatumusikanter och gatumusikanter... snarare en såndär dragspelstiggar gumma som drar fram och tillbaka på sitt instrument och sen Vasas nya tillskott - säckpiparen slash flöjtaren. Jag gillar honom mycket mer. Han stod och spelade flöjt och mittemot satt dragspelstiggartanten och drog i sitt instrument. Men när flöjtaren sedan böt om till säckpipar-mode började hon skrika för fulla mugga: "Mene pois, mene pois! GO, GO!" Lugnt satte säckpiparen ner sitt instrument på gatan, gick över till tanten, slängde en slant i hennes låda, och gick lugnt tillbaka till sin sida av gatan för att fortsätta spela.

Ja, jag gillar definitivt säckpiparen mer.

Inga kommentarer: