fredag 1 april 2011

Vad är det för dag idag?

Solen sipprar in genom spjällgardinen, själv ligger jag kvar och myser under täckena på min madrass på golvet. Idag åker jag på snabb visit till Jakobstad och sen vidare till Kokkola där jag ska jobba i morgon. Lite tempo ännu och sen är jag Vasabo! Nu ska här städas men immam det kör jag en favorit i repris. Gårdagens löprunda var nämligen riktigt lyckad och jag sprang intervaller över bron till Tropiclandia mellan varje lyktstolpe och sen tillbaka på samma sätt över bron. Man måste ju sätta kondisen i skick om man ska klara alla bergochdalbane-liknande golfbanor om en månad! (Har dock inte tänkt på att svingen borde slipas till ordentligt den med...) Idag blir det dock inga intervaller, och knappast någon löpning heller för den delen, eftersom blåsten ute på bron gjorde mig ordentligt förkyld. Men jag tänkte ta kameran på en långpromenad idag och se vad stranden har att bjuda på.. Jag såg nämligen ett par änder ute i strömmen igår. Ska se om domr kvar idag också..

Pappa har som vanligt en skruvad humor och har tydligen skickat ut x-antal meddelanden med texten: "Ryanair flyger inte till Bergamo.. Det blir ingen resa..." Ett något risky joke med tanke på att vi är 35 resenärer påväg till Italien på golfresan. Det slog mig inte vad det var för datum före jag hör mammas kvittrande, inte alls bitter-över-italienresan, röst svarar i telefonen. Skruvat, I know. Stackars lillebror hade kommit in i köket med huvudet hängande till knäna, och tyst och sorgset konstaterat att det blir inga resor förutom den han ska göra till Dragsvik i sommar när han börjar sin militärtjänst..

Har ni hunnit bli lurade idag?

Inga kommentarer: