torsdag 14 april 2011

Nya tillskott i blogglistan

För er som inte märkt det så har jag satt upp några nya bloggar under "Läsvärt". Tänkte att jag skulle presentera några bloggar i taget för er, nya som gamla. Här kommer de fem första....

Sonjas vardag:
Älskar att klicka mig in på Sonjas härliga blogg där man kan hitta alla möjliga godbitar från inredningstips, fina kläder, vardagsmys och ett och annat recept ibland.

Idas dagdriverier :
När vi var små skrev vi dagböcker, som senare utvecklades till Lunarstorms Dagbok. Sen blev det en liten paus i skrivande och efter det har jag alltid önskat att hon skulle börja blogga. Nu är min önskan sen en tid tillbaka uppfylld och jag kan gotta mig i en blogg skriven på ett underhållande språk och med några då och då halvironiska inlägg om hur det är att studera till pilot i Helsingfors. Snokar ni bakåt lite på hennes blogg kan ni även läsa om hennes vistelse i Ecuador. ;)

the life of Susanna:

På tiden att jag sätter en av mina favoritbloggar till listan. Sussu skriver fina, ibland smärtsamma, ibland ironiska och ibland riktigt underhållande inlägg. Hon skriver om saker jag känner, men inte vågar lägga fram på ett lika bra sätt som henne. Hon är en fin människa jag verkligen beundrar.

Mmiioo -:
En ny bekantskap vars blogg jag varken kan eller vill låta bli att klicka in mig på. Hon har ett bra, intressant språk och skriver om vardagliga ting och om hur det är att försöka balansera fest, studier, jobb och andra intressen på 24 timmar om dygnet. Ett och annat fint foto bjuder hon också på, nu väntar vi bara på att få höra henne sjunga. ;)

Sara:
Tjejen med det fina namnet men även med en fin blogg proppfull med inspiration. Sara är en gammal bekant som jag lärde känna en midsommarkväll där vi var tre par som bestämde oss för att fira midsommarn tillsammans. Det är dock bara ett par som har hållits enda till idag, och det är just Sara och hennes Jonas, som också är en gammal vän. Sara skriver om träning och kost och om studielivet i Helsingfors. Ett riktigt energiknippe vars blogg verkligen är värd ett besök!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Vilken fin idé att lista sina favoritbloggar... Eventuellt tar jag och gör det samma :)

Sara sa...

Tack för den fina länkningen! Fina ord av en fin tjej!:) Lycka till med allt du har på gång, det verkar vara en hel del! Syns på Strampen i sommar!:)

Kram