söndag 3 april 2011

En såndär lång lista

Tre namn jag lyssnar till:
Sara, Joe, Johanna

Någonting jag tycker om med mig själv:
Min impulsivitet, min förmåga att planera,
min våghalsighet och mitt sätt att kunna uttrycka mig själv

Någonting jag inte tycker om med mig själv:
Mitt sätt att överdramatisera, mitt shoppingberoende,
och för tillfället, extrakilona som åkt på under vintern.


Detta är jag rädd för:
Att förlora någon jag älskar
(och spindlar då)

Tre saker jag vill ha varje dag:
En kram(läs x-antal kramar) från någon jag älskar, musik,
och ett uppmuntrande ord.

Tre saker jag absolut inte kan göra:
Jag kommer aldrig bli bra på matte, jag kan absolut inte stå och se på om något orättvist pågår, jag kan och vill inte vara i samma rum som en spindel (om jag vet att den är där)

Detta tycker jag om att göra:
Sjunga, ta promenader, kramas, baka och kocka, älska någon, röra på mig och resa

Detta vill jag göra just nu:
Jag vill göra ett litet vardagsäventyr.

Bästa känslan:
Shit, trodde aldrig jag skulle säga dethär igen: att vara kär!
Och känslan av att ha lagt något bakom sig och lyckats med något.

Värsta känslan:
Att vara otillräcklig, att inte känna att man passar in, stressen över ogjorda saker och att bli känslomässigt sårad av någon.

Egenskap jag gärna vill att min partner har:
Förmågan och viljan att älska mig när jag minst förtjänar det.

Är jag kär just nu?
Om!

Följande saker vill jag göra innan jag dör:
Tågluffa, berätta för alla nära hur mycket jag älskar dem, hoppa bungy-jump från en bro i Nya Zeeland, se saker

Min käraste ägodel:
Mitt hjärta. Materiellt just nu - min kamera.

Något jag vill ha i present:
Ett gymkort och ett macroobjektiv. Billiga grejer ni vet.

Detta har jag på mig just nu:
Odd Mollys 233A pointelle cardigan, en gräddvit topp från gina, blommiga skor från Vagabond och slitna jeans från Bubbleroom.

Favoritkläder:
Vardagsklänningar i alla färger och former och ett par Converse i någon cool färg till det.
Detta varierar dock från dag till dag.

Favoritdjur:
Geparder och ugglor, måste det vara ett husdjur så står det jämnt mellan katt och hund.

Följande musikstilar tilltalar mig mest:
Blues, jazz, 70- och 80-tals rock och liiiiite av de nya låtarna på radion.

Roligaste ämne i skolan:
... var nog musik, engelska, och historia

Tråkigaste ämne i skolan:
Gissa tre gånger... 1.matte, 2.fysik, 3.kemi - ALLA RÄTT!

En film jag älskar:
The Legend of the Guardians: The Owls of Ga'hoole,
får mig alltid på bra humör och gör mig ugglesjuk.

Favorit tv-program?
Top Chef, 101 sätt att åka ur en gameshow och Funniest Homevideos är program jag sällan vill missa.

Favoritdoft:
Love Etc. från Body Shop har blivit en favorit!

Detta äter jag gärna:
Sushi vid alla tillfällen som ges, vegetariskt är också hemskt gott

Dricker helst:
Kolsyrat vatten med någon smak i.

Favoritgodis:
Choklad och salmiak, men sura går också fint.
Men oj, nu blir jag ju skitsnål i min godisstrejk...

Hit vill jag gärna åka på semester:
Åker gärna tillbaks till Thailand, eller Grekland

Färg på mina ögon:
Typ.. turkosa med något gult i mitten? :D

Min längd:
163,4cm

Jag tror på:
Att allt har sin tid.

Jag spelar:
... det mesta som kommer på radion, men bara i bilen, pyttelite piano, men så att jag kan ackompanjera mig själv.

Person(er) jag beundrar:
Pappa och mamma

Så här bor jag:
I ett pyttelitet rum hemhemma för tillfället.
Men snart flyttar jag till Vasa, bara jag skulle hitta en sommarlägenhet.

Antal döda krukväxter i hemmet:
Inga, mamma är duktig på blommor!

Favoritfärg(er):
Vit, grå, blå... och lila (bonusfärg, tröttnar väl snart)

Favoritcitat:
Kan du drömma det, kan du också få det.

Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:
Läpparna, om de har en bra dag. And my butt.

Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:
Typ allt just nu, måste börja träna, eller älska mig själv.

Om jag vore ett djur skulle jag vara:
En gepard, så himla snabba, dock inte så bra kondis, skulle passa mig.
Något vattendjur skulle vara rätt coolt också, om jag inte kunde bli uppäten.
Eller en tornuggla. Eller en katt så att jag skulle få soooooovaaaa......

Vilken är din favoritrestaurang?
Här i Finland gillar jag Rosso, i Vasa finns världens bäta lunchsställe - Panorama, superbra mat.

När badade du i en pool senast?
I Italien för ungefär ett år sedan.

Hur många barn vill du ha?
Om jag kan få barn vill jag ha 2, nån gång.

Har du åkt moped någon gång?
Ja, men bara suttit på.

Har du busringt någon gång?
I lågstadiet - hur mycket som helst!

Har du fått felparkeringsböter?
Japp... eller, inte för felparkering, men för att jag överstigit tidsgränsen - twice!

Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
Japp, och jag vill göra om det! Och så villvillvill jag hoppa fallskärm!

Chips eller popcorn?
Chips.. men jag äter det rätt sällan.

Apelsin- eller äppeljuice?
Äppeljuice

Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?
Hihi.. jaadu, jag lunchade senast med ..., och åt senast ute med mor, far, syster och ...

Är du bra på matlagning?
Riktigt hyfsat duktig är jag nog, jag är rätt orädd i köket, så det blir antingen storflipp eller en mindre flopp.

Klarar du att tanka själv?
Jaaa.... men första gången var en historia i sig.

Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
Uniform och uniform. Jobbklädseln vid golfbanan var väl obligatorisk piké och inga jeans.

Vad var det senaste du handlade?
En kaffe från Robert's Coffee.

Har du kräkts offentligt:
Ja, på ett språkläger för snart sju år sedan fick alla en väldigt våldsam magafari.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet:
Faktiskt, efter min senaste erfarenhet så - ja.

Kan man vara vän med sitt ex:
Jo, det kan man, efter några år. Har ett ex som är en av mina närmaste vänner.

Vad har du i din väska:
En massa, en liten bag-in-bag. En penna, almanacka, tandpetare, tuggummi, en religionsbok, datorn, plånbok, handkräm, läppomada, läppglans, vitaminer, en bok, några viktiga papper... etc.

Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig:
Läser en bok, spelar lite gameboy eller pratar med ... i telefon om jag är ensam.
Om jag inte är ensam så pussas jag väl kanske lite.

1 kommentar:

Jenna sa...

Haha, första tanknings historian , haha, den minns ja :D