onsdag 13 april 2011

Morgontankar

Godmorgon på er!
Hurtigare än någonsin steg och jag upp sju i morse och lyckades, med lite puffande och skuffande få upp hjärtat ur sängen också så att vi kunde köra en joggingrunda. Vasa var mycket dimmigt och luften var fuktig, det blir lätt tungt att springa i så tung luft men det var egentligen mest för att få igång kroppen inför arbetsdagen.
Nu sitter jag i ett av husen nära mitt jobb och ser ut över Rewell Center, knaprar på ett av kexen jag gjorde igår, men jag har bestämt mig för att hålla mig till en (okej, kanske två...) kex. De blev godare än jag minns dem och de är totalfärska där de ligger under sin duk med sina krispiga kanter, sega innanmäte och halvsmälta chokladbitar i. Här har ni receptet, som jag tidigare även satt upp här på bloggen, snabbare och enklare blir det inte, och inte mycket godare heller.

Det finns ingen fön på plats så jag hoppas innerligt på att håret ska hinna torka inom de närmaste minutrarna så att det får börja värmebehandlas. Tur att det inte är så värst långt till jobbet...

Börjar bli lite trött på att bo i en väska, nu är det bara lite mindre än två veckor så flyttar jag hit. Puh.

Inga kommentarer: