torsdag 14 april 2011

Tankar under glastaket

Igår kväll skulle jag egentligen ha varit en dag där tiden skulle ha utnyttjats på ett bra sätt och man skulle fått njuta av lite kvalitetstid. Men vi var båda stressiga och yra i huvudet efter att ha gått runt i varuhus och kollat färgkombinationer på de oändliga färgkartorna efter en tung dag på jobb och i skola, så det enda som hände var att man utmattad slocknade för att vakna klockan 8 i morse av solen som sken in genom fönstret. Det blev en fin dag idag, men det är lite surt att titta ut genom glastaket i Rewell Center och inse att man inte slipper att njuta av vädret på hela dagen.

Direkt efter jobbet ska jag nämligen på skolning till Strampen och efter det har jag tänkt, om jag hinner, åka iväg till Katthuset och erbjuda mig som frivillig praktikant i sommar. Något vill jag ju ha att göra utanför jobbet också. Och dethär är något jag verkligen brinner för.

Nu ska jag förmodligen utföra något jag länge tänkt göra, men som jag aldrig kommit mig för... återkommer om huruvida jag lyckas.

Inga kommentarer: