onsdag 13 april 2011

Reminiscing...

Idag är en dag jag verkligen vill säga hur mycket jag saknar människorna på bilden, eller alla som är involverade runt bilden. Alla sommarnätter, spralliga utekvällar, små äventyr, fotbollsmatcher, all dramatik, alla känslor, allt underbart skratt. Jag jobbade som en idiot, verkligen, men sen när jobbet var klart visste jag att det fanns någon att ringa, något var på gång och man var mer än välkommen att hänga på. Och trots all turbulens kommer jag minnas 2010 som ett av mina bästa år, och en av mina bästa somrar, det var sommaren jag fick känna att jag hörde hemma nånstans. Det kommer jag alltid minnas den som.

Det är på något sätt lite vemodigt att tänka att jag inte kommer få träffa dessa så mycket i sommar, eftersom jag kommer bo i Vasa, och förmodligen jobba vettet ur mig här. Jag måste helt enkelt komma på en annan överlevnadsstrategi att ta till på lediga kvällar...

Bilden nedan är från en kväll hos mig då vi skulle ut och dansa, men det regnade så någon, (jag och Emma?) kom på snilleblixten med att stoppa plastpåsar över huvudena för att inte förstöra våra omsorgsfullt fixade frisyrer. Folk skrattade, vi skrattade högre.

(Bild lånad av Sussu)

Bilderna nedan är bara ett litet urval från sommaren, men de får mig att hoppas på en lika härlig sommar 2011...

Denna bild är egentligen från slutet av sommaren, då jag klippte håret av mig och flyttade ut ur min lilla sommaretta och in i en 80m2 stor trea...

En grillkväll på Fäboda. Jag hade just fått byta skrutt-Toyotan jag körde med mot en nyfixad älsklingsAlfaRomeo, och samma dag fyllde jag 20 år, jag hade jobbat hela dagen så vi åt på O'Learys och vår kompis i baren bjöd mig på födelsedagsshot. Glatt svepte jag ju den, men insåg sekunder senare att jag inte kunde köra längre den kvällen, så Jenna fick köra Alfan till Fäboda där vi träffade Petsku, Levi, Böni och några andra där de låg och grillade korv i sanddynerna.

En dag efter jobbet var jag så trött att jag körde till villan efter jobbet, mamma satte fram fruktbitar, en kanna saft, ett parasoll och en madrass längst ut på bryggan, där låg jag sedan och bloggade resten av den ovanligt varma dagen.

En kväll bjöd pappa in Jaropojkarna som hjälpt till med bryggan till villan. Det blev grillkväll och bastubadande för hela slanten.

Jag hade födelsedagsfest vid golfbanan, det var en stressig dag minns jag, allt skulle förberedas och alla var lite småirriterade. Men så länge alla andra jobbade fixade jag och Katti födelsedagstårtorna, Simon gjorde en fantastisk sallad, en av tårtorna var otroligt färgglad, den ovan, men den blev precis som jag tänkt den!

Jenny sätter på Tomas Sabo-smycket i form av en orange Converse-sko på mitt armband. Jag hade ett par orangeröda skor den sommaren som jag i princip bodde i, så det var en synnerligen genomtänkt gåva. Min klänning satt precis som den skulle, det gjorde däremot inte min Freebra...
(Bild lånad av Sussu.)

Jenna och jag en av våra vilda kvällar på dansgolvet, återigen, ord kan omöjligt beskriva hur mycket jag saknar allt dethär.

1 kommentar:

Jenna sa...

saknar det också!