torsdag 14 april 2011

Proud

Jess! Jag klarade det! Jag har äntligen gjort den extremt svåra, tidskrävande, invecklade proceduren att starta ett sparkonto! (Det tog tre minuter....)
Faktum är, att fast jag en miljon gånger, på ett ungefär, tänkt börja spara och inte bara låta pengarna rinna ut i kläder och annan onödig investering, och nu äntligen gjorde jag det, därför är jag så stolt över mig själv.
Jag är nämligen dålig på att spara, och expert på att överkonsumera pengarna på kläder, och nu har jag tryggat en summa för Italienresan och kommer leva kyrkråttligt resten av månaden. Men det gör inget!
Sen har jag redan sett ut Thailandsresor (japp, Sussu, jag följde ditt exempel om "vad göra om man har tråkigt på jobbet") till Oktober och har hittat en hel del superpriser. Så efter Italien sätter jag in pengar till det eller till en äkkilähtö. Det är alltså inte studiebesparingarna det rör sig om nu, utan till något så flummigt som resor. Men de behövs och det är egentligen den här tanken på att jag sparar som är det viktiga i det hela.
Inte till vad jag sparar.

Och nu är jag lite stolt över mig själv, tänk vad tre minuter kan göra.

Inga kommentarer: