fredag 14 januari 2011

Bacillbomben

Hej på er! Hur har dagen börjat? Själv tampas jag tydligen mot mitt eget immunförsvar, eller jag, kämpar tillsammans med det så gott jag kan, men det är inte lätt då resten av kroppen kämpar emot. Jag har blivit fruktansvärt förkyld. Vanligtvis brukar jag inte ha något emot det för det är ju naturligt att kroppen säger ifrån ibland. Men jag har knappt någon röst kvar, och från att ha varit Rökarsmurfen har jag övergått till att vara Robotsmurfen. Jag känner hur slem samlas i bihålorna, hela huvudet är tungt och det känns som att jag blivit slagen alldeles mosig i fejset. Förkylningsblåsorna är ett faktum och jag har sår i näsan av allt snytande.

(bildbevis på da paleface)


Såja, nu när jag med denna beskrivning försäkrat mig om att jag inte kommer bli kysst eller över huvudtaget petad på ens med en pinne de närmaste dagarna kan jag återgå till mitt Rooibos Lime-te från Robert's. En rejäl klick honung och mjölk åkte också i, resultatet blev riktigt bra. Jag är annars hemskt förtjust i just rooiboste tack vare dess goda egenskaper, mjuka smak och lugnande effekt. Vad har ni för favoriter i tehyllan?

3 kommentarer:

Catherine... sa...

Just nu är den stora favoriten ett vitt te från Nordqvist med namnet Santa Lucia. Det är smaksatt med tranbär och vanilj och är otroligt beroendeframkallande :) Borde finnas på typ Prisma, om du känner för att prova på :)

Saray sa...

Låter ju jättegott! Namnet låter lite som ett säsongste, jag ska verkligen pröva! Hur brukar du dricka det? Sätter du nånting i eller dricker du det som det är?

Catherine... sa...

Ja när du säger det så, det är nog mycket möjligt att de inte har kvar det i hyllorna nu efter jul. Men, jag brukar nog dricka det helt utan något till, tycker det blir godast så. Men min pojkvän brukar ha i honung och han verkar gilla det :)