söndag 30 januari 2011

Söndagsmys

Godmorgon!
Tänker inte börja skriva om gårkvällen eftersom det inte finns mycket intressant att hämta därifrån. Jag hade rätt roligt dock, det kan jag erkänna.

Har precis hoppat ur duschen och jag känner det välbekanta söndagssuget efter salmiak och glass. Jag vet, ingen vidare combo, men det funkar för mig.

Idag står chill på schemat. Är frustrerad över att min hals fortfarande krånglar och känner paniken stiga.. Om någon har mirakelkurer på lager får ni gärna dela med er.

Tja, har inte så hemskt mycket på hjärtat nu som ni kanske märker,
men senare idag kanske jag återkommer med lite mer spännande information.
Nu ska jag handla något att äta.

Kram på er!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Tror knappast att det hjälper rösten (tyvärr), men om man har sjuk hals känns det jätteskönt att gurgla med koksaltlösning :)

Isa Fisa sa...

stressa inte och oroa dej inte så tror jag halsen blir bra:)

Anonym sa...

Ingefära, ingefära och ingefära!

Anonym sa...

Testa akupunktur! Tro det eller ej, men det hjälper ibland :)

Anonym sa...

Kroppen behöver vila för att återhämta sig.. En HEL helg hemma med mycket varmt att dricka och LUGN skulle säkert göra susen... har fått en känsla av att du yrar runt fram och tillbaka varje dag nu förtiden som att du har bråttom någonstans. Visst ska man ha kul och träffa folk men man måste hinna stanna upp också och bara ta det bananas för sig själv oxå...

och till sist:
"as a singer, its always important to protect your instrument, whenever you go out, make sure to cover your neck/throat with a scarf or something drink lots of tea with honey, the honey should help to soothe your throat, hot is also good. also go see a doctor before taking any kind of medication, if you take the wrong stuff you may not end up with optimal results."

Saray sa...

Tack allihop för vinkarna, ingefära är hemskt effektivt och jag dricker alltid hett vatten med honung och citron. Akupunktur fick jag faktiskt tips om av en kvinna jag samåkte med häromdagen. :)
Problemet är ju inte det att jag är förkyld. Men halsen är ännu irriterad från min förkylning för en och en halv vecka sen, så jag är rädd att det farit på stämbanden.

Yrar runt gör jag heller inte, som någon här vill påstå. :S Jag är i Vasa men tar det ytterst lugnt här också, en helkväll ute har jag inte haft på länge så det tyckte jag att jag kunde ta igår.. :D Men tack för tipset/n.

Cindy sa...

prova havtornssaft! svinigt dyrt men effektivt som få :) ja höll på att bli förkyld å hadd fått i halsen, å ja drack typ 3 glas på en dag, 50/50 havtornssaft-vatten. de gick om till morgonen efter :) ett havtorn e lika effektivt som 8 apelsiner sägs de, så en riktig vitaminbomb me andra ord!

Jessica sa...

Varmt vatten, riv i ingefära, pressa i citron och en sked honung. Lent för halsen!

Svar på kommentar: Gillar inte att folk trillar men denna gång var det ju väldigt trevligt! :) Kollar in din blogg med jämna mellanrum och den e gorr myysi! kram

Anonym sa...

Karlsbadersalt/?) i hett vatten har kurerat röster förr. Smakar pyton

Isa Fisa sa...

Kanske du har fått tonsill problem som jag? Var och varannan verkar ha det numera :S SJälv ska jag snart och operera bort mina..ska bli sååå sköönt! har haft problem med min hals sen före sommaren sååå hehe

men hoppas nu halsen blir bra:) har annars gått nå sega förkylningar nu i vinter så kan ju va de oxå bara..nåja..nu var e bra tills du blir brud, som mamma bruka säg :P