lördag 15 januari 2011

En känsla

Väntan. Det är en rätt knepig grej att bemästra. Särskilt när man vet att graden på ens längtan inte spelar någon som helst roll och inget kommer gå det minsta snabbare fast hur mycket man än skulle sakna. Detta leder som känt oftast till frustration. Vilket heller inte är någon enkel sak att bemästra när man väl blivit tillräckligt frustrerad. Det är då man börjar ta till drastiska beslut och handlingar. Man betalar stora summor pengar, hoppar på ett tåg eller till och med ett plan för att allt ska gå snabbare. Det är ungefär det stadiet jag befinner mig i just nu. Jag kämpar mot impulsen att gå och kika på billiga flygbiljetter. Förr var denna känsla mycket välbekant för mig, och riktigt jobbig till och med. Men jag har inte haft den här känslan på så länge att jag nu egentligen bara sitter och myser av den. Det går lätta, sköna rysningar längs ryggraden och jag är helt varm inombords. Vad kallar man den känslan?

Inga kommentarer: