lördag 15 januari 2011

Cat for a day

Skulle gärna pröva på hur det är att vara katt för en dag. Dessa två nedan gör mig så himla förundrad. Det ser ut som att de leker någon klapplek typ. När de i själva verket är osams. Mitt i bråket stannar den ena upp för att han/hon upptäcker smuts på tassen, och börjar oberört att tvätta sig mitt i konflikten. Detta ger ju kisse nr 2 ett ypperligt tillfälle att kasta sig över sin motståndare, men icke, han stannar upp och väntar tills kisse nr 1 är nöjd och ren igen. Vilken hedersfight alltså, som förr i tiden då man inte högg halsen av någon som saknade svärd! Typ.

Jag skulle ge mycket för att veta vad dessa fenomenala djur tänker.

1 kommentar:

Isa Fisa sa...

Katter <3 Finns inget bättre än katter!
Ser lite ut som om de leker..mina katter brukar bete sig lite sådär då de vill leka men inte riktit orkar:P