torsdag 13 januari 2011

Den eviga hårfrågan (och en evig lista)


Har gått igenm bilder idag. Jag ser tydligen fortfarande ut som en bebis, men inte bara mitt hår har ändrats de fem senaste åren... Från att idag se ut såhär...

så levde jag på golfbanan i somras, klippte håret riiiiiktigt kort...

innan det var det långt och mörkt hela våren och sommaren 2010.


... och lite ljusare vid årsskiftet 2009-2010.


... som ett resultat efter att jag krigat mot en misslyckad färgning där jag inte trivdes med att vara "tvåfärgad".

... för innan det hade jag varit helt blond men inte riktigt trivts med det.


och under januari 2009 var jag ljusbrun.


... same goes for hösten 2008, då jag bodde i Vasa.



... sommaren 2008 hade jag axellångt, blont hår med pärlemorrosa slingor i.


.. och runt vappen var det inte bara mina strumpbyxor som var orange.


i Thailand var jag blond och mådde rätt bra..


.. efter en tung period med ätstörningar och identitetskriser... Här är gänget 2006-2007 samlat. (förlåt S och A)


.. måste medge att det var uppochner då, men alltför roligt för att sluta.. Är det en snusprilla som skymtar även under min läpp, usch! vintern 2006


orangehårig före mörkt under vintern 2006


sommaren 2006 var rena rama cirkusen, den bästa i mitt liv, jag var blond hela sommaren..

.. men hade varit rödhårig under tidigt 2006.


vitblond sommaren 2005. Svea kom hem på min 15-årsdag.


Min all time favourite. Hårfärgen diggar jag och minen känner vi ju igen..



Summarsumarum har tydligen rött varit den dominerande färgen här. Men det har varit väldigt jämna perioder och vääääldigt varierande. Nu skulle jag vilja pröva något nytt... men vad? Tips?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kan inte du berätta lite om dina erfarenheter med ätstörningar? Hur det gick så tokigt, vad som utlöste det, hur du blev frisk samt hur du mår i dagsläget? Det kanske är för privat, men ändå ytterst lärorikt för andra. Har personligen en vän som lider av ätstörningar och att få höra någon annans historia kan hjälpa.

Saray sa...

Vet inte hur mycket jag vill/vågar prata om det här på bloggen. Men mejla gärna på sara_hult@hotmail.com om du undrar över något. Kanske jag sätter upp något här någon gång också. Men tillsvidare...

Isa Fisa sa...

Blondt tyckte jag inte passade dej så bra, de du har nu eller ljusbrun passar super med din hudton!:) Den mörkare färgen får dej o se mognare ut än den ljusbruna..men om du vill testa nå riktit häftigt så färga de riktigt riktigt rött! Hade de före jag raka av mej håret, trivdes super! Lite svårt o få bort om man vill ha ljusare bara, men trivs du inte e de ju bara o färga mörkbrunt eller svart ;P Lycka till med valet!

(vill du va riktigt galen färga de rosa eller nått, har jag testat oxå, super najs! :D )

Saray sa...

Tack Isa, har länge funderat på rött och speciellt rosa. Kommer nog att göra det riktigt ljusrosa nån dag, men jag måste också tänka på att t.ex. Blossom kanske inte skulle vara så pigga på det alternativet. :D One day..

Isa Fisa sa...

låter bra de!:) Rosa e najs färg..hade riktigt pink hår för nån sommar sedan och trivdes super bra! Ända orsaken till att ajg inte orkade ha det var att jag måste blondera mig så mycket och sen så tvättades färgen ut efter nån vecka bara så var jobbigt att sköta:/ Men annars super!:D

Jag frågade min chef före jag färgade och de gick med på det och tyckte de va coolt, så går ju alltid att fråga :)