onsdag 26 januari 2011

Psykologi

Jag tycker hittills att min "godis-en-gång-i-veckan" grej har funkar bra. Har till och med haft längre paus än en vecka. Är dock livrädd att jag en dag plötsligt får ett sånt sug att jag föräter mig i stället.
Men jag har ett rätt bra knep mot sånt. Just då jag börjar känna att min mage börjar närma sig punkten mellan belåten och lätt illamående, tar jag min fortfarande rätt stinna godispåse, går till toaletten, fyller påsen med vatten, skakar om, och låter vattnet sedan sippra ut ur påsen.
Varför inte bara hälla ut allt i WC-byttan? Jo, just för det, att då slipper jag för lätt undan. Vet jag att de finns där i roskisen i sin påse är det fruktansvärt förnedrande och (nästinstill) otänkbart att gå och gräva upp den. Så jag testar samtidigt min egen självbehärskning. Att ta WCn är verkligen the easy way out.

Yup, that's how my brain works, folks!

Inga kommentarer: