torsdag 21 oktober 2010

5 före öppning.

Allt är i skick och strax vrider jag upp dörren för idag. Hade några saker att sköta i Jeppis innan jag kom hit och när jag sedan till min förskräckelse konstaterade (som jag tydligen glömt sen gårdagens hemresa) att de sänkt hastighetsbegränsningen på Kronobyvägen till 80 var jag rädd att bli försenad. Men icke då. Nog var jag i tid alltid. 

Men märk min ironi, igår var tredje dagen som Alfa Romeon fick ta ut sitt rätta jag och köra i 100 utan att skaka som ett asplöv, den älskade bilen är en soon to be retired sportbil så 100km/h är a peace of cake för den. Det är bara det att ena framhjulet satt lite snett så när man körde över 85 började hela bilen skaka och det var ju inget nöje precis. Åtti på hundraväg var nog inte bara tråkigt för mig utan för älsklingen också. Och nu, när vi äntligen fått fixat den, med nya däck och allt, och jag för första gången på hela sommaren får trycka på lite, då sänker dom hastigheten på vägen! Suck, två och en halv dag varade det nöjet. 

Jag tycker btw jag matchat med väggen i shoppen, whatcha say?

Hoppas ni får en bra dag!

Inga kommentarer: