måndag 18 oktober 2010

Favoritfilmen

Har ni någon favoritfilm som ni på rak arm vet att ni kan se om och om och om igen utan att tröttna. Oberoende hur många favoritfilmer jag än må ha är Hayao Miyazakis saga Spirited Away min absoluta favorit. Alla japanska filmer från Studio Ghibli är förtrollande, men denna är något alldeles extra. Vanligtvis brukar jag kunna ha något på gång på sidan om så länge en gammal goding surrar i teverutan, men när jag ser Spirited Away får inget annat störa. Jag rekommenderar varmt till alla Japanälskare och till alla som känner för att pröva något nytt. Filmen är speciell, men man lär sig älska den.


(PS. jag ska börja se den just nu... igen.)
Vet inte hur många gånger jag ritat av draken Haku, jag blev riktigt, riktigt bra efter ett tag, önskar att jag skulle kunna hitta alla mina gamla teckningar på honom, idag är jag en värdelös tecknare. Mest bara för att mina krav blivit så höga.


Inga kommentarer: