lördag 23 oktober 2010

Gaaaaah!!

Aaaaargghh! Vilken pissdag hittills! Vill inte alls låta såhär nu eftersom jag hade bestämt att dagen skulle bli bra! Men neee-e! Först slutar bankterminalen funka till följd på en kund som vill köpa en lykta för 109€ - MED KORT! Hon har ännu inte kommit tillbaka med kontanter så dit for det lyktköpet... förmodligen. Sen tog tejpen slut så var det inte för underbara Mindy och Anna som tycktes ha läst mina tankar så skulle jag varit i pisset där också. Sen gick inte tejprullen fast på hållaren så jag höll på ett bra tag med saxen för att få den att passa och kunder som väntade.
Sen som korvpålägg på det så fick jag en dam som var så arg på mig för att jag inte kunde göra rätt någon gång. Faktum är att jag gjorde precis som hon sa hela tiden, men hon ångrade sig så många gånger att jag framstod som yr i bollen - okej, kunden har alltid rätt, jag vet. Men jag tycker att alla människor borde tänka på att vara trevliga mot varandra, oberoende om man är kund eller expedit.






Puh, kunden med lyktan kom med kontanter och gav mig beröm för fin paketering trots att det varit veckans största utmaning att få in den enorm plåtlyktan i cellofan. Människor är nog rätt snälla ändå. Nu börjar jag om igen för nu är tejprullen på plats och terminalen fungerar igen - för tillfället.

3 kommentarer:

Sabina sa...

HEEY! :) Jag har nominerat dig till Cherry on Top Award! :)

Saray sa...

okej, ska kolla

Isa Fisa sa...

Ojoj, jobbigt då de händer sånt..och tänk att alltid ALLT skall hända på en och samma gång..puh!

Kunden har definitivt inte alltid rätt, dumt uttryck:P Många gånger jag skulle vilja säga åt dem hur fel di har men man måste stå där med god min bara :P Har heller aldrig förstått varför man måste vara otrevlig..försöker alltid vara glad, men alla har ju sina svackor..finns dock expediter och kunder som aldrig är trevliga..usch!