torsdag 28 oktober 2010

I bottenslammen

Återigen, evigt ledsen för dålig uppdatering. Gårdagen var turbulent och jag slutade upp i Jakobstad redan samma kväll. Så går det ibland. Nu har jag några minuter och så ska jag till jobbet. Borde skriva en lista på sånt som ska göras, idag måste jag bland annat göra min skriftliga anmälan att "ja, jag säger upp min lägenhet". Men jag är ändå fast här i två månader, eller en om någon flyttar in tidigare, eller en halv, om någon väljer att dela på hyran med mig och flytta in efter halva November.. OKej, jag pikar, jag vet. Jag börjar bli riktigt, riktigt desperat och nere snart...



4 kommentarer:

Anonym sa...

ejn sak ja int föstar er: vaför ere to å int hyresvärden som ska sök efter ejn ny person som vill hyr lägenheten?

ja sko säg att om int nan vill hyr lägenheten så ere hyresvärdens problem å int tet :)

Anonym sa...

ja och jag förstår inte varför du ens från första början tog en sån stor&dyr lägenhet själv?

Skulle vara betydligt lättare att hitta hyresgäster till en tvåa, som även skulle vara billigare.

Anonym sa...

lite motvikt till alla negativa kommentarer: supersöt bild! :)

Saray sa...

Förstår att det är lite förvirrande att JAG är den som söker hyresgäst. Anledningen till att jag söker hyresgäst NU är ju att det är en tvåmånaders uppsägningstid på lägenhet. Alltså, hyresvärden behöver inte lyfta ett finger före sista December bara jag betalar hyran, vilket jag är skyldig till att göra. Och eftersom att jag vill till Kokkola så snabbt som möjligt är det ju min egen kamp att hitta en hyresgäst innan November och jag blir tvungen att stanna i Jeppis ytterligare en månad.

Och angående "varför jag tog en sån dyr lägenhet i början". Faktum är, att jag har råd med den än idag. Men när jag tog lägenheten hade jag även fått ett annat jobb, därav tog jag lägenheten utan tvekan. De bytte dock arbetsgivare och jag fick tydligen inte jobbet till sist, men jag fick på Blossom här och i Kokkola.

Hade ni följt med min blogg hade ni förstått att det inte har lika mycket med pengarna att göra, som det har med att omständigheterna gör att jag vill flytta härifrån.

Tack för mig! Anonym 3, TACK, KRAM! :)