tisdag 26 oktober 2010

Freelancing

Hej på er! Förlåt för dåligt uppdaterande på senast! Gårkvällen gick åt till att göra något jag drömt om länge. Jag fick mitt första freelance-jobb. På vägen hem från Makuuni stötte jag på en av mina "förmän" på tidningen och hon var genast på att skicka iväg mig på mitt första uppdrag. Så jag tog min dator och min lilla digitalkamera (MÅSTE SKAFFA SYSTEMKAMERA), torkade majonnäsen från Alfan och körde iväg till Kronoby. Resultatet får ni se på torsdag.


Är alltså otroligt lycklig just nu, trots att det inte nappat på lägenheten än. Detta är något jag velat göra så otroligt länge och äntligen får jag göra det. Man kände sig så viktig och behövd på något sätt. Har spenderat morgonen på redaktionen och en stund på Blossom och en stund på pappas mottagning och kelat med en nio månader gammal Cavalier King Charles Spaniel. Sen tillbaks till tidningen och nu sitter jag på Fredrika och äter min första matbit för dagen - sallad. Om en stund kommer Emma hit och vi ska kila iväg med bildbevis till polisstationen. Sen hem och städa och kanskekanske hinner jag träna någon gång idag också. GOSH vad jag älskar tempo!!

4 kommentarer:

Hanna sa...

Grattis, vad kul!

Anonym sa...

till polisen med bildbevis, gällande din kompis? ISÅFALL BRA! vuxna människor(psykfall)går inte runt och attackerar folk ostraffat :) Va det pojke eller tjej? Varför gör man nåt sånt, vilken tönt! :)

Saray sa...

Det var en tjej som gjorde det för en annan kille.. tjejen var tre gånger större än min kompis och min kompis hade aldrig sett henne förr..

Hanna: Tack! :)

Thomas sa...

Trevligt, skall se efter då jag rör mig närmare hemtrakterna. Liite svårt då man är x antal borta kilometer på helt finsk ort...

Hoppas de gick bra på polisstationen!