lördag 23 oktober 2010

Oh, and,

Vädret är fullkomligt fenomenalt. Första gången jag körde i snö, det gick hur bra som helst, ringarna böts redan förra veckan, det var en sorglig syn att se alla machokillar med sina machobilar som bara kunde köra i 60km/h hela vägen till Kokkola för att de inte bytt ringar. Jag susade glatt förbi och fyrade av ett bländande leende när jag passerade dem. Skadeglädje.. ni vet, it's the real deal.

För övrigt så känns det idag som om inget kan göra mig på dåligt humör, inte ens faktumet att jag bara har en vecka kvar att hitta någon hyresgäst innan jag är fast ännu en månad.
Nästa vecka har jag tid att visa den så bara att höra av sig!


Sådär i övrigt är dagen bäst för att:

A) Det är Jarogala, jag har en kavaljér och jag hittade en snygg outfit redan igår för en riktigt överkomlig summa.
B) Det är Lördag, jag slutar 4 och sista jobbdagen i Kokkola på en vecka.
C) Jag får dessutom inte ett, utan förmodligen två finbesök till jobbet idag, förutom alla glada kunder!
D) Ikväll kommer fina, saknade människor till mig före galan,
E) ... och dessa fina saknade människor sover förmodligen över också efter en förhoppningsvis rolig utenatt, utan ögondroppar.

That's my day! Vad ska ni göra idag?


4 kommentarer:

Jenny sa...

Låter som en fenomenal dag!:) Här e de chill med babyn o blöjbyten som gäller. ;) Kiva blogg du har, annars! :) ha en fin dag!

Isa Fisa sa...

Här ska de jobbas på k-market o prata me gulliga pensionärer (hoppas jag) och en och anann snorvalp, men de ska väl gå bra :) sen shoppa ja igår för aallt för mycke pengar då ja va i hesa så he blir no ti ta en hemmakväll så jag har lite pengar kvar inför halloweenpartyt nästa helg :) I'm gonna be a nerd! Hitta ett par billiga glasögon med vanligt glas (eller plast e de väl)så nu kan aj leka nörd på halloween ;P

Saray sa...

Va kul! Roligt att höra om andras dagsplaner också!
Tack så mycket Jenny för feebacken!

Isa, e faktiskt också in på nördtemat, nördig skoltjej var tanken, men nu e jag lite in på Snövit i stället.. eller älva som i så fall sku vara en favorit i repris från 2004. :D Har dom Halloweenfest på Melody?

Isa Fisa sa...

Haha precis som jag då, nördig skolflicka :D
Snövit e ju najs..o älva oxå..du har att fundera på ;)

Ingen aning..de brukar ju ha de..hmm..är i alla fall bjuden till ett par vänners Halloweenfest men blir antagligen netti och melojden efter de, like always :P