onsdag 20 oktober 2010

Jul börjar i Oktober

Syster och jag konstaterade igår när jag handlade havreflingor före jobbet att de redan hunnit sätta ut julgodiset även i de minsta butikerna. Aladdin och Paradisaskarna varvat med jultoffee och färggranna pralinpaket prydde hyllorna. Men jag måste säga att jag inte brydde mig så stort, förutom att en liten rädsla över huruvida jag föräter mig på Paradispralinerna denna jul eller ej började gro inom mig. 

För er som inte missat det så älskar jag Jul. Alltså fullkomligt älskar Julen.
Min lista över vem jag ska köpa klappar åt har bara några små justeringar kvar så är den klar och det är fint att se att både nya och gamla vänner fått hoppa in under familjemedlemmarna. Före November börjar jag alltså skriva ner alternativ till vad som passar bäst till honom eller henne och senast i November har jag tänkt börja inhandla julklappar. Allt för att undvika förra årets stress. Presenter ska komma naturligt, man ska aldrig gå ut på stan och tvinga sig köpa något men man ska ha tid på sig på stan, det är oftast då idéerna kommer. 

Jag älskar verkligen att köpa presenter och paketera in åt de jag tycker om, men jag gör även det först så att jag sen, i December har tid på mig att umgås med dessa fina människor i fråga också. Det är ändå det som är viktigast. I December har jag tänkt mysa och ha otaliga pepparkaksbakningskvällar med filmmys och spetsad/ospetsad glögg (utan ögondroppar i). Jag ska njuta fullt ut av yllesockorna, familjen och vännerna, samt av att ha världens finaste arbetsplats att mysa på när snön yr utanför och lägger sig som ett fluffigt täcke över Gågatan. 

December, bara ordet får det att smaka kardemumma i min mun. 

På tal om kardemumma, vi har fått ett julbord i Blossom där det fullkomligt dignar av julgodsaker, och mer lär det bli. Första lasten innehåller bland annat 6 olika kolor, tre olika lakritssorter, den nedan är kardemummalakrits och fullkomligt supergod. Sen finns det även ett bl.a. ett kaffe som är helt ljuvligt med smak av vanilj och amaretto. Chokladkaffe och kardemummakaffet finns även på önskelistan för i år.


Inga kommentarer: