söndag 24 oktober 2010

Gingerbread and friends

Godmorgon! Steg upp klockan 10, inte så pigg men dock på ett bättre humör än fyra timmar tidigare. Det var bara jag och Jenny kvar i lägenheten när vi vaknade, Jenna hade åkt iväg till Seinäjoki och Emma till sjukhuset. Men my mission för igår var iallafall accomplished, jag fick hem alla hela och rena. Nej, förresten, tar tillbaka hela och rena, man är inte ren efter en krogrunda och finaste Emma var inte riktigt hel hon heller. Någon idiot slog henne hårt i ansiktet och jag har nog aldrig sett en så uppsvälld kind förr. Jag är fortfarande så arg på just den händelsen att jag inte riktigt vet vad som är smartast att göra.

Men jag är glad. Innerst inne är jag himla glad för jag har fått umgåtts med tjejerna igen. Har verkligen saknat dem. Nu känns det bra!

Ikväll står glögg och pepparkaksbakning på schemat. Jenny och jag kläckte idén innan hon åkte hem, eftersom hon kommer hem i December nästa gång ansåg vi att det var en fullkomligt briljant idé. Så där har ni kvällens planer, ska försöka sätta in bilder på det på något sätt senare. Samma gäller gårdagens bilder...

Nu ska jag sluta vara osammanhängande och städa upp här lite, sen ska jag trippa iväg till mor och far och sen iväg till butiken. I morgon funderar jag på en trip till Vasa, men vi får se...


Inga kommentarer: