söndag 24 oktober 2010

It's enough

Jag stod så nära dig. Du höll om mig och pulsen var hög som en skyskrapa. Det var en känsla jag längtat länge och förväntansfullt på och som jag aldrig trodde skulle inträffa. Det enda felet var bara orden du sa, jag är så besviken på att den förmodligen sista konversationen vi kommer ha öga mot öga gjorde mig stenkall, samtidigt som blodet forsade genom mig snabbare än nånsin. Du är unik, jag kunde aldrig säga ett ont ord om dig, alla dina svagheter, alla brister, alla märkligheter och egenheter, de gör dig till den du är och jag älskar alla de sidorna just för att de är Du. Det räcker nu.



Kvällen var totalt ur-usel. Jag vandrade omkring i skyhöga klackar i desperat behov av att vända kvällen till något bra. Men det gick inte efter att ha pratat med dig, hela mitt humör brast på en halv sekund. Jag var iskall hela kvällen efter det. Trots att jag fick mer komplimanger än jag förmodligen fått i hela mitt liv, och mer blickar än jag skulle kunnat drömma om, och jag själv kände mig oövervinnerligt fin just ikväll.

Män är svin. Det ska pillas och petas och kletas. Komplimanger hit och dit, rödsprängda, små ögon som kollar in alla utåtstående delar på ens kropp. Jag blir så arg! En liten lista följer alltså nedan för hur ni SKA bete er för att ens ha en liten chans.

  • Se oss i ögonen för sjutton!!! Och våra ögon finns, för att förtydliga, inte på våra bröst eller på vår bak.
  • Var nykter.
  • Var uppriktig och ärligt intresserad.
  • På krogen, säg inte saker som "jahaaa... här står duuuuä", "schka vi dansch", "ty haar nou bossian röv to, får jag klemm naliiti?", "va gör du här heelt ensam då?", "schka vi faa ti mett å tala?"
  • Är ni intresserade, helt seriöst, ge henne tid, visa lite uppskattning, var artig, sen, gå fram, nykter, presentera dig och fråga om det är okej att prata lite. Säger hon nej, ja då e de ju ett nej!!
  • Får du napp, fortsätt med att fråga frågor. Men ställ bara frågor som du faktiskt vill ha svar på.
  • Ta hennes telefonnummer, och skicka med redan morgonen därpå, men bara om du är intresserad, annars blir du snabbt ett svin.

Jag är besviken på människor. På mänskligheten. För mycket skitsnack och bullshit och jag är så arg! Både män och kvinnor, så är det bara. Jag är för trött och arg för att skriva mer nu, men jag vill bara säga:

Den jäveln som slog min vän Emma, skulle jag vara större och starkare skulle jag knäcka alla dina revben. Man ger sig inte på mindre människor.




Avrundar nu alltså. Du igen, jag är mer än ledsen för att det blev såhär konstigt i slutet. På den allra sista kvällen dessutom. Jag är uppgiven och besviken...
Jag kommer alltid tänka gott om dig, det kommer alltid finnas fina tankar och minnen om dig, och jag önskar dig allt det bästa. Jag har aldrig tyckt något illa om dig, nånsin. Nu hoppas jag bara att du tror mig. Ta hand om dig.

12 kommentarer:

Malin Nyman sa...

Bra skrivet. Och bra tips till alla sviniga män där ute!

Anonym sa...

Män är inte svin, men män kan liksom kvinnor uppföra sig som sådana, tyvärr. För mycket alkohol, för lite respekt och felaktiga signaler och tolkningar gör att det ofta blir helt fel. ALKOHOLEN GÖR OSS DUMMA I DUBBEL BEMÄRKELSE .Det sägs att alkoholen förstärker känslor. Förstärkt glädje är väl okey, men tyvärr är ilska,sorg,avundsjuka osv inte lika vackra i förstärkt version. Män är underbara !!! Jag lovar, men män och kvinnor är olika och förblir så, hoppas jag.

Saray sa...

män är svin.

Isa Fisa sa...

Män kan vara svin, men de kan nog banne mig kvinnor vara oxå! Så e de bara!

Såg dej nog igår, va typ så nära att jag kunde peta på dej, picka i dej lite, ta kontakt, men som du skrev så var du iskall så ville inte picka i dej då, kanske nästa gång :)

Hoppas du får en bra vecka nästa vecka, trots bläig lördag.

Saray sa...

Tack Isa, det finns nog fina män också, men de är så otroligt få... :S
Jag lovar jag skulle inte ha bitit dig ifall du pickat i mig. :D

Isa Fisa sa...

De finns många fina män, bara det att de e inte de som syns utan de e "svinen" som syns..dem snälla killarna e oftast inte så framfusiga o märks därför inte..du lär nog hitta dem, jag lovar :) Dessutom finns de "svin" som inte är det egentligen utan bara spelar på "svinighet"..har hittat många av dem i personer jag inte trodde jag skulle hitta dem :)

haha, ja va no rädd du sku ha gjort de, men nästa gång pickar ja no i dej ;)

Anonym sa...

De flesta är svin på krogen. Tyvärr. Vill man träffa män som är nykter, så ska man inte gå på krogen. ;)

Anonym sa...

Klokt och instämmer, tar till mig.

Anonym sa...

Jag antar att din vän Emma förtjänade vad hon fick.

Anonym sa...

Ojdå, ja kanske hon förtjänade dt? I detta fall så var det din vän Emma som startade det hela, och det vet ni nog om, men kanske bara råkat glömma bort att nämna dt i bloggen?

Anonym sa...

Skriv inte massa skit om ni inte vet hela storyn, tror hon har lämnat bort detaljerna där hon slog en person på käften utan orsak, det är ingen särbehandling för henne. gör man nått skall man stå för nått man gjort , utan att lägga skiten på någon annan.

Anonym sa...

Vet du, jag vet hela storyn och hon var nog inte så oskyldig.