torsdag 28 oktober 2010

Maileg-tävling 28.10-2010

Hej på er! Nu börjar julen närma sig med stormsteg! Mindre än två månader kvar och julprylarna har redan börjat välla in på Blossom. Idag kläckte jag idén om samarbete med Blossom, så nu inför Jul kommer jag, utifrån intresse som väcks efter tävling nummer 1, lotta ut något fint från Blossom varje vecka, om allt går enligt planerna.


Veckans pryl kommer från danska Maileg, som till jul kommit med helt underbara tomtenissar, granprydnader, julkalendrar, grisar, ankor och mycket mer. Grisen nedan är mer tänkt som inredning än som kramdjur (men kan dock avslöja att den är otroligt mjuk ändå) och den gör sig otroligt fin som t.ex. soffkompis. Blossom är de som tar in Maileg från Danmark och tack vare Blossom finns därför Maileg i många andra butiker runtom i Finland.


Här har ni alltså en fin kompis i höstmörkret eller till någon ni tycker om.
Kolla neråt för att se hur ni ska tävla...

Såhär tävlar Du om Maileg-grisen:

Gå in på Facebook och gilla grupperna Blossom Finland och Seven Roses.
När du väl gjort det kommer du tillbaka hit.
Gå in på kommentarsfältet till detta inlägg och skriv därefter att du har gillat. Därefter lägger du till ditt namn och din e-mail adress och kommenterar.
Har du inget google konto är det lätt att kommentera genom att välja "anonym" bland kontoalternativen. :)

Tävlingen pågår till Måndag kl:18:00. Efter det dras en vinnare.
Vinnaren kommer att bli meddelad per mail och märk väl att det går att tävla fast du inte bor i Jakobstad. Vi postar helt enkelt grisen till stället du befinner dig på (även andra länder).
Lycka till!





26 kommentarer:

Sonja sa...

Hejhoj! Vill gärna ha en joulupossu till julen :D

Sonja sa...

och jo, jag har gillat! :)

Anonym sa...

jag har gillat båda grupperna :)

- ååh, ja vill så gärna ha den söta grisen!

Malena Nyman
Malena.Nyman@novia.fi

Sabina sa...

CHACHA BLOGGEEEN! Jag har gillat grupperna för jag GILLAR GRYMMA GRIISEEN! Uurgullig! ;) Den kan jag mysa med när inte Robbin är häär :D

Caroline sa...

Jag äger inte ett enda kramdjur (om man inte räknar med katterna), så därför har jag gillat båda grupperna och vill delta i tävlingen. Rolig idé det här med att lotta ut saker. :)
erikssoncaroline@hotmail.com

Anonym sa...

Jaaa, vi är väl av samma skrot och korn......du och jag...eller hur blossomgrisen. :)
uffe.snellman@multi.fi

Alina sa...

Jag tycker den e söt, lite som den som lotta på bråkmakargatan hade. Och Elmo har ingen gosis ännu o vi har int nå julprydnader heller. :)

Anonym sa...

Jag har gillat båda grupperna och
jättebra idé Sara :)
Vill gärna ha den mysiga grisen.

Jenny Maria Ahlstedt
jemppa_@hotmail.com

Isa Fisa sa...

nu har jag gillat! :)

Skulle bli en fin present till mitt gudbarn :)

Isa Virtanen
ivirtane@abo.fi

Anonym sa...

Oink My God, vad söt den är!!
Gillar, gillade, har gillat!

Erika Willman

erika.willman@abo.fi

Mia sa...

Supersöt gris, jag tycker också att den liknar den Lotta på Bråkmakargatan har. Jag vill ha den! :)

mia.back@multi.fi

Sara sa...

Klart man vill ha en så dundersöt julgris! :)

hälsar, Sara
sara.lindvall@gmail.com

Johanna sa...

Vilken söööt gris!
Jag har gillat.

Johanna Nylund
johanna.nylund@hotmail.fi

Anonym sa...

Söt gris, vill ha den så jag har gillat :)
heidi lund
hipp_89@hotmail.com

Emilia Jansson sa...

Nu har även jag gillat båda grupperna på facebook, tror att dottern skulle gilla den, även om den nu inte är riktigt ett gosedjur :)

Anonym sa...

Ja vill ha grisen Sara! ha gilla, med vänliga hälsningar honde pasanens emma.

Anonym sa...

Hej! Nu har pappa och jag gillat!
En gris är alltid bra att ha, speciellt till jul. ;)

Kram, Mamma och pappa
johan.hult@multi.fi

Marlene sa...

Hej har gillat och vill gärna vara med och tävla om grisen

marlenepett@gmail.com

Anonym sa...

Hej!
Har gillat och vill gärna vara med och tävla.

mikaela.enqvist@hotmail.com

Anonym sa...

Hej!
Har gillat och vill tävla om gulliga grisen!

vivan.finskas@multi.fi

ida sa...

Nu har jag klickat "like" och jag vill gärna vara med och tävla om grisen :) kram ida

Emma sa...

Vad roligt med tävling! Har gillat och hoppas jag vinner :)
(emmalotta.blogg@gmail.com)

Anonym sa...

Hej!

Nu har jag gillat båda grupperna, och vill gärna vara med och tävla om grisen!

Cajsa
(cajsas55@hotmail.com)

Anonym sa...

Jag har gillat :)
...Och sku såklart bli superduperglad över å vinn det lilla svinet ;)

//Josefin Sandvik
josefinsandvik@hotmail.com

Anonym sa...

Oj, vilken söt gris! Den vill jag ha :D
Jag har gillat!

//Lotta Blomqvist
charilotta@hotmail.com

Anonym sa...

gillat x2!
gulliga julnasse!

m_bjornvik@hotmail.com