måndag 6 april 2009

Cillit BANG


Idag har jag faktiskt fått saker och ting gjorda. (Hör och häpna).
Jag vaknade av mig själv runt halv 10 (den tid jag vanligtvis väcks vid när Kristian är hemma), så tittade jag igenom några avsnitt från min favoritserie Pokémon, (du läser rätt, du har fortfarande ögonen i skick, dom är ju så himla söta). 

Sen steg jag upp ur sängen och insåg att jag borde göra något åt alla kläder på golvet, (rev ut hela min garderob i Lördags utan större betydande orsak).
Så jag drog ut allt i vardagsrummet, såg en film och vek ihop och rensade ur. Lite mer rum blev det men ingen synbar skillnad för ej vana ögon..

Sen borstade jag Peppi och insåg hur hårig hennes ställning var, och frågade mig själv hur det skulle se ut om jag flyttade ställningen till ett annat ställe, och så började min lilla flyttprocess. Nu är köksbordet flyttat och vi har plötsligt mer yta här. Vet inte om Kristian kommer samtycka i långa loppet, har nämligen andra planer på att i framtiden flytta bort soffan från balkongen (!!!!!), flytta bort en av sofforna som är här i vardagsrummet, byta ut mot en låg bokhylla och två mjuka stolar i stället. Mycket snyggare och mer praktiskt!

Sen tänkte jag putsa köksbordet lite, ångrar dock halvt att jag gjorde det, det var äckligt, bordet är nämligen oslipat och fläckigt och var så äckligt smutsigt när jag torkade av det att jag övervägde att slänga ut hela skiten. Men det är ju som sagt inte vårt bord utan Jaros bord så vi kan inte skylla på oss heller. I stället ska jag göra alla en tjänst, mitt första projekt i sommar blir alltså att slipa och lacka bordet så fort soffan är flyttad från balkongen. Då ska jag börja jobba där!

Så träffade jag Sabina idag också, vi har pratat och haft riktigt trevligt. Gick en sväng via butiken och där köpte jag Cillit BANG, ett nytt rengöringsmedel som var mycket förundrande. Man lät det verka en minut och voilá, så va plötsligt en rostig femcentare som ny. Jag testade vårt gamla förkalkade badkar och voilá, skinande vitt! Helt fantastiskt! Nu har jag en ny lekkamrat inför morgondagen. Wihuu!

Något jag dock inte fick gjort idag var två saker jag verkligen planerat. Köra bil med far, (de for ut och gå i stället), och i samma veva köra förbi vän E med pengarna som fortfarande sitter och trycker på mitt konto, förlåt för det, jag kommer nog ihåg, bara så du vet. Det måste bara bli av, ska försöka i morgon.

Nu ska jag mysa lite med katt och kanske äta en smörgås med O'boy, 
köpte ju mjölk idag till och med!



Inga kommentarer: