fredag 10 april 2009

Jaahas

Jaahas. Där var den kvällen då. For hem en vända med chokladägg åt min nyopererade far. "Löste" en mindre konflikt och pratade med älskling i telefon. I morgon kommer han hem till Finland i alla fall och Söndag kväll runt 21 borde han vara hemma. Härligt, han får sova bort hela krapulan på tåget så det enda jag får när jag kommer hem är en mysig, trött pojke. Gooos!

Ikväll var det tänkt att jag skulle ta det lugnt och sitta hem. Så ringer en halvnykter vän och tvingar ut mig och säger hur kul det är och jag måste komma ut och "vi väntar nog". När jag en hektisk halvtimme senare klackar fram ut i halvsnöregnet och ringer upp får jag inget svar. Jag ringer en annan människa och wups, alla är påväg hem. Jaahas.

Sånt händer, såhär såg jag iallafall ut när jag kom tillbaka.
Godnatt.



Inga kommentarer: