torsdag 2 april 2009

Morgonrapport from the sickhouse

I dagens avsnitt har vi både en sjuk dam och en sjuk herre. Damen har slem som sitt stora problem, det tycks vilja rinna ut överallt, just nu är ögon, mun och näsa mest utsatta. Herremannen ligger fortfarande i sängen och kämpar med magsjuka...

Stackars oss.. Det är här det skulle vara bra med en tredje person som i sin tur tog hand om oss. Men min feber är inte så hög ännu så jag kan vandra omkring fritt, värre är det med den sängliggande stackaren, han ska dessutom till Tyskland på Söndag med laget så träning är extra viktigt nu. Ska nog strax gå in med blåbärssoppa åt honom.

För tillfället ska jag precis starta igång Evan Almighty, inväntar mor också, hon kommer med mer blåbärssoppa, Strepsils, Echinafors, nässköljare och Finrexin. Oj, här har jag visst min tredje person ju...

Dessutom, mitt påskgräs har börjat växa, det kan bli riktigt fint om inte Peppi äter upp det (hon har redan börjat), och jag sitter och suktar allt mer efter mitt fina påskägg med fyllning... Godisstrejken kommer bli min död. Men än är jag stark!




Inga kommentarer: