lördag 25 april 2009

TÄNK kvinna!!

Jag hör måsar och småfåglar och jag önskar det vore sommar.
Har hämtat Peppifrån balkongräcket typ hundra gånger, hon är vårknäpp hon med, så jag får akta lite så hon inte börjar tro att hon är en fågel.

Gårkvällen var mysig. Vi såg en film från 2001 som gjorde mig arg med Cuba Gooding, Jr. och Robert DeNiro. Men den var mycket bra och bör ses. På finska heter den Kunnian Puolesta.

Jag fick dessutom en ingivelse att göra pizza så jag letade upp första bästa recept på pizzadeg på nätet och skred så till verket. För att vara mina första pizzor hyllades de mer än väntat, så det blir definitivt en upprepning på det. Jag är nöjd. I väntan på pizzan spelade pojkarna Madden (Amerikans fotboll) på Playstation, varav jag återigen blev hyllad för att jag lät dem spela. (Respekt).

Jag lyckades också sabba till det lite. Hade nämligen satt Kristians dyrbara dator på Peppis klätterträd eftersom de flesta andra ytor var mjöliga. (STUPID STUPID STUPID!) Hade just lovat dyrt och heligt att den inte skulle komma till skada när kattifnatt hoppar upp och söker grepp om något och på så vis sprättar bort inte en, utom 6 tangenter. Det kunde gått värre. Kristian var skärrad men jag fixade, och skämdes, och fixade, och smågrät och bad om förlåtelse, och fixade. Så nu är den som ny igen. Jag är duktig, och klumpig, tycker jag.

Nu ska jag gå ut and do something. Gym, perhaps? Och så ska jag lyfta in Peppi igen.


Mina grymt goda pizzor


Peppi hittade en bästis

"Männen" gör bra ifrån sig och är utom sig av lycka och hunger

Inga kommentarer: