söndag 12 april 2009

Inte behövs väl mer än mjöl och jäst?

Jaha, en bra början på dagen är ju alltid att stiga upp klockan halv två. Dvs., jag har sovit 11 och en halv timme inatt. Nu är jag utvilad men fick huvudvärk på kuppen, ni vet ju hur det kan bli om man i stället sover för länge. Det syndromet har jag nu.

Jag kom hem halv två igår, det var tråkigt, inte för att jag var nykter, men bara tråkigt. Jag träffade några diversepersoner som jag pratade med och sen gick jag hem. Det var mysigt att få komma hem till en kurrande katt som väntar vid dörröppningen, och som även nu ligger och spinner i ens famn när man skriver sin morgonrapport. Skönt!

Nu har jag då en del saker på listan som måste fås gjorda innan min kära pojkvän kommer hem. Tänker överraska honom genom att köra med pappa till tågstationen och hämta honom, utan direktiv från pappa den här gången. Denna vecka planerar jag att skriva teoriprovet, måste bara börja läsa nu då..

Så ska här städas, igen, och sen ska jag duscha och baka. Där har vi allt. Grejen är ju bara den att jag är smart nog och tror att det enda som krävs till brödbakning är mjöl och jäst. Inte riktgt. Men jag har glömt köpa ingredienser så vi får se hur det blir med den saken..

Now I'm gonna go do. 

Inga kommentarer: