måndag 20 april 2009

Gårdagen - degdagen

Gårdagen blev riktigt mysig. Jag bestämde mig för att baka det ack så goda brödet från förra veckan åter en gång. Jag experimenterade dock lite den här gången med mjölsorterna och det visade sig bli ännu godare.
Kristian ville heller inte utlämnas så vi gjorde även örfilar, i vilket han visade sig vara den starkare länken. Jag har aldrig gjort dem på det sättet han visade, det har bara blivit att rulla degen förr och vips så har man en kanelbulle, men det är visst skillnad på örfil och kanelbulle...

Så kom även Jani och därefter även Petsku och så Jonttu lite därefter. Det var visst någon viktig match på teve, jo jag vet, det var ManU-Everton. Sörjde lite jag också efter straffsparkarnas avgörande... Men trösten var ju underbart härliga bröd och bullar.

Kvällen blev trevligare och trevligare...

... allteftersom att matchspänningen steg

Openslade och ogarnerade i väntan på ugnen..

Första färdiga bullsatsen, megabullen närmast är verkligen MEGA.

Inga kommentarer: