lördag 25 april 2009

För lite självrespekt?

Ibland är det helt onödigt att bry sig om vad folk kommenterar eller säger om en.
Men på dåliga dagar kan man ta åt sig. Tidigare här fick jag en kommentar på ett inlägg där en person, dessutom anonymt kommenterade att han/hon tycker att jag ser ut som en 5-cents hora.

Frågorna som dyker upp är:
  • Vem är denna person?
  • Hur mår han/hon?
  • Vad gör att han/hon inte kan berätta det rakt i ansiktet eller ange namn?
  • Vad får honom/henne att säga det?
  • Och vad får honom/henne att tro att dennes kommentar har någon betydelse/inverkan på vad jag tycker om mig själv.

    Jag känner inte ens denna människa utifrån ett anonymt inlägg, så varför skulle jag då vara tvungen att lyssna på något sådant?
MEN, däremot är det fruktansvärt onödigt att säga något sådant. Personen som gillar att skriva sånthär kan inte vara något annat än avundsjuk eller på annat sätt ogilla mig, och dessutom inte ha särskilt bra självförtroende heller.

Hur står det riktigt till i en människas huvud om den tycker om att trycka ner andra?
Vi mår så mycket bättre själv av att ge komplimanger eller positiv feedback.

Inga kommentarer: