lördag 27 mars 2010

Det känns nästan bra, dock ej i magen

Kroppen pumpar så mycket adrenalin nu att jag enkelt skulle kunna ta en nattlenkki här i Vasa om jag inte vore en sådan mespropp. Är lite extra vaksam såhär efter krogkvällar fast man egentligen skulle tycka att gånger då det rör sig mycket folk i farten inte utgör lika stor risk för... ja, för vad?

Hursomhelst. Sitter i min morgonrock och har precis gjort i ordning min sedvanliga havregrynsgröt, nej, ni är inte de första som höjer på ögonbrynen åt detta. Faktum är att jag känner att den skulle vara på sin plats nu, magen känns lite med-risk-för-norovirus-aktig och ett glas samarin och gröt kanske hjälper vill jag intala mig själv. Jag hoppas att det inte är som jag fruktar. Vilket snopet slut på mitt studentfirande/Pampashelgen.

I morgon blir det sillis och förmodligen nån riktig perus-husmanskost i och med detta. Är ännu lite i valet och kvalet om jag ska ta mig hemåt i morgon eller på söndag. Utifrån denna kväll har det uppstått lite nya alternativ. En sista kväll på Ollis skulle ju heller inte vara helt fel? Dessutom slipper jag hem med en vän på söndag så kanske jag borde stanna tills dess..
Nu har jag pladdrat nog.

Med olika typer av pirr i magen (positiva och norovirusaktiga) öppnar jag dagens Österbottens Tidning och avnjuter min gröt. Det ni!

Inga kommentarer: