lördag 13 mars 2010

My cupcakes...

Jag har bakat till långt in på natten, eller, tja, tills nu... Resultatet?
Varsågoda! Lämnar en liten beskrivning, lämna en kommentar om ni vill ha en receptbeskrivning på någon av dessa härligheter. (Vågar säga härligheter eftersom jag använt mor och far som testkaniner ikväll, muffinsarna serverades sedvanligt varma med ett glas mjölk och de fick alla toppbetyg..)

Dom första, chokladmuffins med After Eightchoklad...

Det blev lite farligt att lämna dem obevakade...

After Eight muffinsarna är ur ugnen och redo att ätas. 
GOTT för chokladälskaren!

Ny grej här också, "vanliga" muffins med lite vaniljtoner oooch pampadaa... POLLYGODIS!
Först svällde Pollypralinerna upp i ugnen likt tvättsvampar i kontakt med vatten, när de sedan togs ur ugnen sjönk de tillbaks till vanlig storlek igen och lämnade "kratrar" i själva muffinsen. Men konsistensen på karamellerna var nu sega som stelnad marshmallow och det var riktigt gott, ska spritsa på vitchokladfrosting i morgon så blir detta en riktig godisbomb!

I dessa American cupcake-formar gjorde jag blåbärsmuffins med rikligt med rivet citronskal i. Lyckades riktigt bra tycker jag själv, använde farinsocker i stället för vanligt socker i dessa, därav den gyllene färgen... Konsistensen blev mjuk och saftig och smaken var otroligt fräsch och syrlig. Perfekt sommarmuffins! Tror inte att jag lägger någon frosting på dessa...

Inga kommentarer: