tisdag 30 mars 2010

NEEEJ!

Sitter här i gästrummet och sjunger och plötsligt när jag känner att jag har som mest flyt slänger jag bara en snabb blick mot väggen och vad sitter där om inte... en SPINDEL! I MARS! NEJ! 

Jag visste inte om jag skulle skrika, gråta, svimma eller springa ut. Hjärtat stannade, nackhåret reste sig, jag fick gåshud och började genast svettas. Även kallat fobi. För vissa låter detta så idiotiskt för hur skulle man kunna vara rädd för något så litet, men spindelfobi är otroligt vanligt idag. Jag är inte ensam om att dela denna fobi kan jag säga. Det är något med sättet de rör sig, och alla ögon (även om de inte syns så bra) och gaddarna som gör att jag skulle vilja ge mitt liv åt att forska fram ett medel som utrotade dessa kräk från jordens yta.

Men jag samlade mod, klev upp på en pall, tog en tidning och siktade med darrande händer och panikinsanity i blicken innan jag avfyrade en smäll rakt mot kräket och föll nästan baklänges i all min iver. Den dog, nu är den bara en fläck på väggen.. men tänk om det finns fler?


Vad har ni för fobier, och hur påverkar dom er?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ogillar starkt getingar/bin, får hjärtklappning om de kommer för nära.

Saray sa...

Usch.. jo, dom är rätt obehagliga också, man tror liksom att dom vill en nånting ont så fort dom kommer nära.. Humlor är inte riktigt lika obehagliga dock.. eller?

Anonym sa...

Fiskar! Jaa alltså levande(döda går bra). När jag simmar försöker jag alltid plaska och rör mig så mycket som möjligt så att de hålls LÅNGT bort. De är slemmiga, äckligt snabba, de sprattlar och...bara usch.

Jag vet förresten att det är lite konstig fobi. Men...

(Jag håller helt med om spindelfobin också. Ifall jag skall döda en spindel tar jag typ en telefonkatalog och slår ner den hårt [ja ifall spindeln är på golvet vill säga] och sen stampar jag lite extra på den så att spindel säkert, säkert är död)

Saray sa...

Jag är också rädd för fisk! Inte när dom väl kommit på land, men i vattnet, precis som du säger brukar jag plaska och ha mig så att dom ska simma långt ifrån mig, det är som att man skulle skulle tro att de alla vill komma nära en när man går och simmar. I klart vatten är det ingen panik, men just i grumligt vatten är det otroligt obehagligt!

Anonym sa...

Humlor går helt okej faktiskt :P De är så slöa att fast man trampar på dem så surrar de bara vidare.

Saray sa...

:D