lördag 20 mars 2010

Jaha..

Hultska hemmet står inför en tornado av barn (15+), hoppas det håller. Syster har försenad födelsedagsfest, och jag är enda över 18 på plats (mor och far är borta till 1, HJÄLP!!)
Har inget att göra ikväll så jag hänger väl bara här för att snylta på film och tortillas.
Kokkoladialekt fyller nu huset, det är ganska intressant att lyssna på. Nya ljud och nya ord tillkommer i mitt vokabulär och jag inser hur malplacerad jag plötsligt är. Då och då klämmer jag ur mig något skämt i stil med min käre fars torrisar, (man märker vem jag fått mest av i pressade situationer...), och själv tycker jag att jag är himla rolig. 

Men ändå inser jag den märkliga (och kanske lite smärtsamma) sanningen, det enda jag har att göra en Lördagskväll är att snylta på min fem år yngre systers födelsedags"party". 

Inga kommentarer: