onsdag 24 mars 2010

Hör kul och full ihop? Eller?

Faktumet att jag, trots mina otaliga försök att bli onykter en enda kväll hittills har varit utan framgång är egentligen bara bra. Men när folk klagar och säger att jag dricker för lite och hånar mitt vatten. Är det mig det är fel på? Trodde att utgång och fest handlade om att ha roligt tillsammans med andra människor, och det har jag ju! So what's the problem egentligen? Att folk är rädda att göra bort sig framför mig i 0nyktert tillstånd, är det därför jag inte är så intressant att hänga med på krogen? Eller?

Jag är hemma nu som ni kanske förstår, och för att avsluta min krogrunda har jag slunkit ner i min pyjamas och kokat gröt som jag ska äta, nu, innan det blir läggdags och jag stiger upp klockan 8 för att plåstra om mina stukade, blåsiga fötter som endast orkade bära mig hem för att dom visste att dom snart skulle få gröt, inte fötterna då, men jag. Suck. Vad ska man kalla detta. I morgon blir det eventuellt lenkki (beroende på fötterna) och sen en massa pluggande.

Inga kommentarer: