söndag 21 mars 2010

Status check

Jag har finska i morgon. Jag har bestämt mig för att ta det som det kommer. Ska läsa lite finsk Cosmopolitan och bläddra i lite böcker och that's it. Jag kan varken blir bättre eller sämre av det ändå. Du och mina vänner som inte är här längre pratade finska med mig i 1 1/2 år, mer förberedd än så kan jag inte vara med tanke på omständigheterna. Nej, i morgon ligger fokus på finskan och sen tar vi nya tag inför fredag och historia.

Idag åker jag tillbaka till Vasa, jag åker på samma sätt jag slapp hit, enklast så. Tack pojkar! På Tisdag lär det vara mycket folk på Ollis. Då hoppas jag att några vänner från Jakobstad kommer och hälsar på. För övrigt har jag fortsättningsvis en dålig dag, något som gnager därunder som jag inte kan sätta fingret på, eller några saker kan jag poängtera ut direkt, men andra är lite grumliga. Jag är bara lite trött på att bli backstabbed av folk man gärna vill tro så gott om. Därför ler jag, precis som jag alltid gör när en situation är pressad och jag egentligen vill skrika ut min ilska, jag ler.