måndag 22 mars 2010

Sådärja

Nu är balkongdörren öppnad och så småningom strömmar det väl in lite svalare luft får vi hoppas. Jag har svettats nog idag. Finskaprovet syftar jag på som ni kanske förstår. SHIT vad svårt det var. Men jag lyckades nog plita ihop de poäng som Jenna förklarade att jag behövde för att klara mig, så det är ju iallafall ett plus. Men svårt, det var det.

Den stolta minen jag har kan vara för att jag är himla stolt över att jag ännu inte dissat ett enda prov, att jag gjort mitt bästa på varenda ett av dom, att jag inte försovit mig och hittills inte varit på fel ställe. På fredag är mitt ALLRA sista studentprov! Kan ni förståååå deeeee?! (säkert kommer jag då att försova mig för att a) skita i det b) bestämma mig för att gå för att sedan komma till fel ställe för att sedan inse att jag inte kan svara på en enda av frågorna och på så vis  lämna upp en bunt tomma konceptpapper för att sedan gå hem och dra täcket över huvudet)


Nu, innan jag börja läsa på historia, så tänker jag faktiskt ta itu med min lägenhet. Städningen har blivit uppskjuten länge nog nu och nu ska allt göras kliniskt inför pampasveckan har jag tänkt, man vet aldrig om det kommer besök, plus att jag kan inte koncentrera mig på läsningen då jag vet att jag har skitiga speglar, lavoarer fyllda med tandkrämskladd, berg i form av disk och kläder, och brödsmulor på golvet! Nu sätter jag igång!

4 kommentarer:

Ida Grägg sa...

Hej! Jag börja funder - har du tänkt bo i Vasa i sommar? Jag söker desperat nån som vill hyr mitt gymkort till Lady Line/WSC över sommaren eftersom jag själv flyttar hem.. Så jag kom bara att tänk på dej eftersom jag har läst att du typ har hyrt förr? De e int så lätt att hitt nån som vill hyr på sommarn, eftersom mång flyttar hem-hem eller har noll motivation att trän då, men jag tänkt nu bara koll iaf! :)

/Ida

Saray sa...

Tjena! Oj! Sku ha vari helt underbart! Hade först velat stanna i Vasa över sommaren men fick inget jobb så det blev att jag tog mitt gamla jobb på Pirilö golfbana i sommar också. Så svaret på din fråga är tyvärr: Jättegärna skulle jag, men kan inte. :( Kan höra mig för av andra vänner, känner en träningsglad tjej som eventuellt tänkt stanna här över sommarn. Kan fråga henne om du vill?

Ida sa...

Okej, jag förstår. De e lite knepit att hitt nå jobb just nu.. Men ja, de sku va jätte snällt ifall du gör de! Den som hyr de får de ju såklart billigare än va de annars kostar att ha de, så du vet ifall hon frågar nånting om de. Tack på förhand :)

Saray sa...

Japp! Hör av mig åt dig på FB så fort jag vet :)