onsdag 17 mars 2010

Did it again!

Lämnade skrivsalen efter fyra och en halvtimmes plitande.. Jag är nöjd! Det gick riktigt som smort allting. Min glädje förstärktes ytterligare när jag gick till skolan för att hämta min telefon och läste de preliminära resultaten på anslagstavlan, förstå min lycka om jag inte på något konstigt sätt lyckas placera mig på tredje plats i finska och andra plats i engelska och med goda poäng i textkompetensen! Det steg mig lite åt huvudet där. Jag har ju fortfarande de svåraste delarna kvar. Men jag får en sån kick av att veta att det här snart är över!

Strosade in mot stan och över torget för att gå hem och läsa religion när jag hör säckpipa och thanksgivingmelodier omsvepa området utanför Citymarket, där sitter då en skäggig kar i skinnmössa och dunjacka på en högtalare och spelar säckpipa. Jag blev lyrisk! Min lycka var obeskrivlig vid denna punkt. Jag förbannade mig själv för att jag inte tagit med mig pengar, men tackar mig själv lite såhär efteråt med tanke på att jag säkert skulle vält ut allt innehåll i plånboken just då, så glad var jag, närapå att börja gråta men jag pratade med mamma i telefon då så på det sättet kan man ju inte uppföra sig. ;)

Nu är jag hemmahemma, och kika in snart (speciellt mamma) så får ni se vad jag gör...

Inga kommentarer: