måndag 22 mars 2010

Fragments

Jag har städat idag, något jag är mycket stolt över efter dessa jäktiga veckor av icke-städning. Tog bort lite saker, mattor osv, bytte ut, rensade lite kläder, bytte lakan, ordnade tvätt, luftade handdukar, sånt som får en att må så himla bra efteråt att man bara vill ställa sig på balkongen, dra undan ett glasfönster och skrika: "JAAAA JAAAA JAAAAAAAA!" Ehrm, hursomhelst, jag har som sagt städat och här kommer lite små fragment ur min lya. Minus ett rum, farstu, balkongen, bastu och wc. This is my dåligt-inredda-pga-no-money crib! Enjoy!

Terapihörnan, som jag brukar kalla det, fönstren vinklar ut åt olika håll och huvudfönstret tar mig rakt in i Finska Stadsteatern... (soffa inklusive stolarna ärvda av Mr. Koivisto för hundralappen)

myshörnan som leder ut till balkongen.. tavlan har jag fått av mamma, från Blossoms outlet förra sommaren.
en ful, grön fotölj fick lite mysfaktor med en mjuk filt över..

del ur mitt kök, köksbordet, inget märkvärdigt..
en till del ur mitt kök, min älskade Muminmuggsställning längst ut, alla ryms inte på den längre...
lite ur mitt badrum, här står jag varje morgon, till höger är dusch och bastu

mina favoritsaker får alltid stå i hörnet vid spegeln, för nuvarande är det 
Wet'n'Wilds rosa glitter 
som jag älskar att lägga lite överallt innan fest, 
Dermosils lavendelsalva - perfekt för nariga läppar, 
torr hud, eller innan man ska ut och springa i kallt väder 
(lägg på kinder och näsa osv), 
Elisabeth Aardens eight hour cream 
- a lifesaver helt enkelt,
Nina Richies härliga äppelformade läppglans, 
liten spegel inuti också,
Dermosils ansiktsspray - kan sprayas på och under make-upen
ifall huden känns trött och hängig, känns otroligt fräsch.
The Body Shops parfym Love Etc..., 
- heeelt underbar, en riktig favorit
L'oreals serum - perfekt om du har lite slitna toppar 
eller vill ha glansigt, mjukt hår som lägger sig fint 
utan hårstrån spretande åt alla håll, 
brukar sätta 1-2 sprutt på vinterelektriskt hår,
Niveas Calcium Power nagellack i ny söt favoritfärg 
- har aldrig varit ett stort fan av nagellack, 
men karamelliga, lekfulla färger 
och naturligtvis svart gör mig lite småkär, 
denna hålls verkligen på i flera dagar och stärker samtidigt naglarna.

Tittuuut! (någon som gillar att städa med mössan på?)

Aningen crammed... borde skaffa nya galgar så att inte klädstackrarna måste dela ibland...
it gets worse..

Charity/bloppis next?? Allt rymdes inte in, det är hjärtskärande att separera kläder från varandra.. 
Kläder som inredning, njae, men min fina H&M topp med axeldekorationer får hänga vid spegeln mitt emot min säng så jag har något att gotta ögonen på när jag vaknar...

Och sist, min säng, 
och en del av Filmtown/Subway ser vi därute också.

2 kommentarer:

Thomas sa...

Hur stor lägenhet har du egentligen? :O Vau!

Saray sa...

Den e 80 kvadrat. Det står ett rum tomt också så den är nog lite väl stor. Nå, men lyxen varar ju int så länge till.. Flyttar ut i Maj. :)