tisdag 16 mars 2010

Trots huvuvärken

.. så är läsningen i full gång. Fick i mig en TREO och allt blev lite bättre. Nu är jag i alla fall laddad med både Burana och TREO så jag har ifall jag behöver en annan gång också. 
Vilken tok har inte huvudvärkstabletter i skåpet hemma? Kan ju bero på att jag vanligtvis inte är ett stort fan av tabletter och har aldrig riktigt trott på deras kraft, mer på det jag vanligtvis får av dem - magont och konstiga ämnen som sprids ut i kroppen. Men idag var läget kritiskt. TREO kändes lagom ofarligt... 

På tal om det, nu var det kritiskt läge för en paus i läsandet och jag tog förstås tag i mitt sedvanliga pausobjekt, min Nintendo DS. Den får mig att slappna av och är alltid nära till hands, som en god vän, fast bättre ibland till och med. Nu blir det lite pillande på den i en kvart innan jag återupptar mitt arbete. Ikväll ska jag titta engelska filmer med engelsk text, och plugga lite på ord, det får vara min engelskaförberedelse.


Inga kommentarer: